Social Media Manager – Stockholm

Arbeta med oss

FoodMarketing är familjeföretaget som grundades i Göteborg år 2005 och är idag ledande inom restaurang, hotell marknadsförning med  kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö.

Vi växer snabbt och behöver därför nu utöka vårt Marknadsförnings team med ytterligare en kreativ, målinriktad och strukturerad Social Media Manager med intresse för mat och restauranger som vill bli en del av vårt snabbt växande marknadsteam.

 

Om tjänsten

Som Social Media Manager kommer du att ansvara för samtliga sociala kanaler för våra restaurang&hotellkunder såsom Instagram, TikTok, Facebook, YouTube. *
Din roll kommer innefatta strategisk planering och operationellt ansvar av alla våra kunders sociala medier utifrån satta mål och marknadsplan. I rollen ansvarar du för att göra våra kunders Sociala Medier till en bärande roll i den digitala kundresan och att driva varumärkeskännedom, engagemang och konvertering av bokningar digitalt. Rollen innebär att administrera flera projekt parallellt och hålla givna deadlines. Du kommer jobba i ett glatt, ödmjukt och extremt drivet team! Vill du vara med på en spännande resa?

Arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i tjänsten:

    • Planera och schemalägga content för samtliga sociala kanaler & grupper.
    • Ansvara för content-publishing-plans (CPP) i samtliga SoMe kanaler.
    • Implementera datadrivna beslut i utformningen av CPP.
    • Driva dialog med våra följare & etablera ett dedikerat SoMe community.
    • Ansvara för all köpt media digitalt inkl. samtliga Sociala Media kanaler.
    • Utforma en tydlig kanalstrategi med rätt strategi för rätt SoMe format.
    • Integrera Influencer Marketing som en del av SoMe strategin / vid digitala kampanjer.
    • Analysera och identifiera målgrupper.
    • Driva trafik till hemsida för att öka bokningar.
    • Konverteringsoptimera samt följa upp och analysera.

Är detta du?

 

  • Ha bred kompetens inom digital content och uppskatta hela kedjan i den digitala kundresan.
  • Ha kunskap och förståelse för hur man skalar upp SoMe kanaler organiskt.
  • Ha kunskap i köpt media inklusive att sätta upp annonseringar.
  • Ha en bra förståelse för engagerande innehåll i Sociala Medier.
  • Följa trender inom digital och social marknadsföring.
  • Ha erfarenhet av att arbeta både i ett mindre team och att självständigt genomföra projekt.
  • Förstå och arbeta utifrån satta KPI’er.
  • Ha stor drivkraft och gärna ta egna initiativ.
  • Positiv inställning till att bidra och lära.

 

Meriterande erfarenheter/kunskaper:

 

  • Utbildning inom Meta Business Manager / Ads Manager, Google Analytics + Google Ads, Meta Business Planner / Later eller liknande Publiceringsverktyg.
  • SEO och SEM.
  • Influencer Marketing.
  • Intresse av Mat, restauranger och Hotell. 

     

    Ansökan

     Varmt välkommen att skicka din intresseanmälan till info@foodmarketing.se, intervjuer och urval sker löpande